sunnuntai 23. marraskuuta 2014

Espanjassa osa 1

Jaan matka postaukset osiin, koska kuvia ja tekemistä riitti niin pienellekin ajalle.

Saavuttiin Malagan lentoasemalle 12 aikaan keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Joni ja hänen vaimonsa Jenni olivat meitä autolla vastassa. Lento meni ihan hyvin, yrtettiin nukkua vähän, mutta meteli lennolla oli aika hurja. Lapsia oli paljon ja isompi kaveriporukka, jotka ottivat lennolla enemmän kuin olisi tarvinnut ja lauleskelivat suurella äänellä suomalaisia iskelmiä. Joten laitettiin Tonyn kanssa napit korville jo alkumatkasta ja kuunneltiin omia musiikkeja.
Nukkumaan mentiin kahden aikaa yöllä. Itse en meinannut saada unta ollenkaan, koska kävin lentomatkasta ihan ylikierroksilla vielä.

Aamulla herättiin yhdeksän aikaa, kun ei vaan jaksanut makoilla sängyssä ja takaraivossa huusi ääni, joka jaksoi aina muistuttaa, että ollaan vaan muutama päivä, joten unet jäivät koko reissulla todella vähiin.

Äiti ja hänen kaverinsa Päivi tulivat koputtelemaan meidän portin taakse 10 aikaan, joten syötiin yhdessä aamupalaa ja hörpittiin neljä pannullista kahvia. (oli meitä sentään 7 kahvin juojaa)

Aamiaisen jälkeen lähdettiin äidin ja Päivin kanssa käpsyttelemään rantaan, koska Joni, Jenni ja mummi lähtivät hoitamaan kaupungintalolle asioita.

Kierrettin jokainen rantakauppa ja matka äidin ja Päivin hotellille tuntui todella pitkältä.

Käytiin lounaalla rantabaarissa. Mä söin valkosipulileipää ja oletin sen olevan patonkia minkä päälle olisi laitettu valkosipulia, mutta se olikin kuin pizza, heh.

Kun päästiin takaisin kämpille, mummi päätti että maistellaan hänen ystävänsä tuomaa siideriä. Ei ehkä ihan mun makuun ollut se siideri.

Illalla lähdettiin koko porukka syömään rantakadulle ravintola Ramazottiin. Meillä oli ihan superhauskaa, naurettiin paljon ja meistä lähti ääntä enemmän kun tarpeeksi. Ruoka oli hyvää ja kerta Espanjassa oltiin, niin täytyihän sitä Sangriaa juoda.

Alkupalaksi tuli iso salaattilautanen talon puolesta. Tony söi pizzaa ja mä söin spaghetti carbonaran, muitten ruokia en muista, heh,

Päivällä oli kivan lämmintä, mutta illat oli aika viileitä, mutta hyvä ruoka ja seura (ja sangria) lämmittivät, hauskaa oli myös se että vaikka oli arkipäivä ja ravintolan piti sulkea kello 23.00, niin saimme olla jopa puoleenyöhön. Taidettiin siis useampi tunti siellä viihtyä, hups.