perjantai 10. tammikuuta 2014

Tarina hiusten takana

Mulla on ollut jos jonkin värisiä hiuksia; tumman ruskeaa, mustaa, vaalean ruskeaa, oranssia ja punaista, mutta aina olen vaalentanut hiukset takaisin blondeiksi. Oma hiustenväri on maantienharmaa, en tykkää yhtään, vaikka yhdessä vaiheessa olinkin kasvattamassa omaa väriä takaisin, en vain jaksanut koko ajan värjäillä. Kuitenkin jossain vaiheessa kyllästyin ja värjäsin takaisin blondiksi.

Tässä kuvassa on melkein kokonaan oman väriset hiukset, ainoastaan latvoissa blondia väriä

Mä olen viimeksi ollut punapää ala-asteella 5-6 luokalla ja olen aina sanonut Tonylle, että en varmasti enää punaiseksi halua värjätä, tunha edes haaveilla. Selvennettäköön, että Tony pitää punaisista hiuksista todella paljon.... miehet. :D

Haaveet punaisista hiuksista kuitenkin alkoi jo muutamia kuukausia sitten, mutta en viitsinyt puhua kenellekkään niistä. Olen todella laiska hoitamaan hiuksia muutenkin ja punainen väri on sellainen jota pitää hoitaa kunnolla, jos sen haluaa pysyvän punaisena. Selailin netistä vinkkejä viikoksi, miten punaisia hiuksia kannattaa hoitaa, että väri säilyy hyvänä, ilman joka viikkoista värjäämistä. Sieltä löytyikin muutamia hyviä vinkkejä, mitä aion kokeilla värin säilyttämiseksi. Tietenkin se niin ihastuttava juurikasvu on aika ajaoin värjättävä piiloon.

Lopulta kuitenkin jouluna aikaan tein päätöksen, että värjään hiukset punaiseksi. Kysyin vielä Marpan mielipidettä ja sain peukun noston ja hiusten värjääjän. Samalla sovittiin, että väri laitetaan heti uuden vuoden jälkeen. En kertonut Tonylle ollenkaan meidän suunnitelmista, koska halusin sen olevan yllätys. Ilme kyllä oli näkemisen arvoinen, eikä Tony tunnu vieläkään "päässeen yli" punaisista hiuksistani. Heh. No toivotaan, että kohta ei enää ihan joka hetki kuulu "hei, punapää".



Siinä vielä lyhyt video pätkä Tonyn ensi reaktiosta.

-Tia

4 kommenttia: